torsdag 17. mars 2011

St.Patricks day

17.mars er St.Patricks day. St.Patrick er helgenen som kristna Irland på 400 talet. Dagen blir feira over heile Irland og av alle irar rundt i verda ikkje minst i USA. New Yorks største katedral er vigd til St.Patrick.

"Fra den hellige Patricks bekjennelse.
Dette skjedde ikke takket være meg, men det var Gud som seiret i meg og motstod dem alle, slik at jeg kunne komme til Irland og forkynne Evangeliet for folkene her, tåle hån fra de vantro, høre spott fordi jeg var fremmed, tåle forfølgelser like til fengsel, oppgi min adelsstand til beste for andre. Dersom jeg skulle være verdig til det, er jeg beredt til, frivillig og uten å nøle, å gi mitt liv for hans navns skyld. Jeg ønsker å leve her like til jeg dør, om Herren gir meg lov."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar