mandag 30. juni 2014

Linnea

Linnea (linnae borealis) er oppkalla etter Carl von Linne som systematiserte biologien. Det er og Sveriges nasjonalblom. Linnea veks på skogbotnen og blømer i juni, planten har ein karakteristisk vaniljeaktig lukt. På engelsk heiter linnea " Twin flower", på tysk "Moosgløckchen". Det engelske uttrykket karakteriserar linneas utsjånad, det er alltid to "tvilling blomar" på ein stengel. Det kan og nyttast symbolsk, ikkje minst i kjærleiksdikt. Poetar som Henrik Wergeland. Olaf Bull, Tor Jonsson,
Gunnar Ekeløf og Kolbein Falkeid har brukt linnea som bilete i dikta sine. Den kanskje mest ihuga   "linnea diktaren " er likevel Hans Børli. Han har nytta blomen som symbol i minst 14 dikt. Det vakraste er "En kvast linnea" som vi finn i diktsamlinga "Frosne tranebær"  frå 1984:


"Ennå bevarer jeg
minnet om deg, jente.
Du var så vakker,
du lyste som en villblomst
på dansegolvet i min ungdom.
Aldri turde jeg by deg opp,
jeg var for grov og grå,
hadde for store, dumme hender,
for snauslitt sjeviotdress.
Du danset ut med en annen
- og forsvant for meg
i årenes blå dis av avstand.
Men ennå bevarer jeg
det skjære minnet om deg
djupt i mitt skrukkete gamle sinn.
Det er som en kvast linnea
varsomt holdt i
en kvaesvart tømmerhogger-neve."



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar